Select Page

Ustvarjali smo pozitivne medsebojne odnose, med otroki in odraslimi ter med vrstniki. Po ponovni vrnitvi otrok v vrtce smo se ponovno privajali na rutino vrtca, vzpostavljali smo komunikacijo, ponovno postavljali meje, obnavljali pravila, ustvarjali bližino, zmanjševali stiske. Pomagali smo otrokom, ki so se vračali v vrtec iz socialne izolacije. Zmanjševali smo negativne oblike vedenja, ki so se pojavljali kot posledica strahu pred odnosi, gnečo. Ponovno smo se spoznavali sebe in druge.
Učili smo se sprejemati druge-vsi čutimo in doživljamo, vsak drugače. Otrokom smo s svojim zgledom, spoštljivim in varnim odnosom sporočali, da je dovoljeno izražati svoja občutja, samega sebe. Vzgojitelji in otroci so torej gradili varne odnose. Omenjeno smo dosegli s socialnimi igrami, čuječnostjo, umirjanjem posameznika in skupine. Umirjali smo se ob klasični glasbi, slikali ob klasični glasbi, spoznavali čustva, jih poimenovali, izražali, prepoznavali, urili osredotočenost z opazovanjem peščenih uric, se umirjali ob glasbenih pravljicah … Ob doživljajski vzgoji  v gozdu in na snegu, smo doživljali tako pozitivne kot negativne občutke, pridobivali smo izkušnje o medsebojni pomoči, doživljali skupno veselje, premagovali strahove in stiske. Gradili smo samozavest, saj smo postajali pogumnejši brez staršev. Postajali smo samostojni. Hkrati smo urili svoje fizične spretnosti, motoriko telesa, pridobivali na vzdržljivosti, eksplozivni moči, tekmovali … Z drugimi tekmujemo le v športu in gibalnih igrah, saj imamo le tukaj ista štartna mesta. Gibanju smo se posebej posvetili v tedenskem sklopu »Na kolo za zdravo telo«. Učili smo se varnega vključevanja v promet kot pešci, ter teden namenili vožnji v družbi prijateljev s kolesi/skiroji/poganjalci. Otroci so lahko z vožnjo skozi poligon nadgrajevali svoje spretnosti, nekateri pa so pridobivali nove, ko so prvič preizkusili kakšno prevozno sredstvo.

Z namenom raziskovanja našega kraja, razvijanja orientacije v kraju, učenja varnega vključevanja v promet ter doživljanja prijetnih občutkov ob gibanju, smo večkrat v letu izvedli daljše izlete z nahrbtniki v okolici vrtca. Otroci
so v prijetni družbi urili svoje motorične spretnosti ter pridobivali telesno moč in vzdržljivost. Ob teh priložnostih, nismo pozabili omeniti pomembnost pitja vode za dobro počutje telesa in duha. Na izletih nas je spremljala sadna malica.

Posebno pozornost smo v letošnjem letu namenili higieni. Učili smo se ustreznih higienskih navad in skrbi zase, umivanja rok, kašlja, brisanja nosu …  Stvari nam je razložil in demonstriral dr. Kuža, strokovnjak za temeljito umivanje in ustrezno kašljanje. Seveda je izvajal tudi nenapovedane inšpekcijske preglede, da preveri, če otroci to znajo. Otroci so lutko sprejeli za svojo, upoštevali in se hitro učili. Ob umivanju rok smo peli pesmice ali pa smo na kakšen drug
način otroke spodbudili k temeljitemu umivanju. Dr. Kuža je po umivanju roke preveril tako, da jih je ovohal in povedal pozitivno povratno informacijo. Prav tako nas je učil bontona ob prehranjevanju. Za higieno zob je poskrbela zobna asistentka, ki je otrokom s pomočjo Zobokrokija razložila o pomenu ustne higiene ter demonstrirala kako pravilno umivamo zobe. V dogovoru s starši smo se  odločili, da se praznovanja rojstnih dni izvajajo s sadjem, iz katerega so nastajale otroškim očem privlačne skulpture in jih vabile k uživanju zdrave hrane. Sicer sladkarij in sokov ne uživamo. Otrokom je vedno na voljo nesladkan čaj ter voda. Ločevali smo odpadke, koše tudi ustrezno opremili s slikovnim materialom.

(Skupno 6 obiskov, današnjih obiskov 1)
DOSTOPNOST