Skoči na glavno vsebino
Select Page

KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKO ZNAJE (KIZ)

Cilji in vsebine KIZ(a) zajemajo obdobje od 1. do 9. razreda osnovne šole. Njihovemu izvajanju so namenjene po 4 pedagoške ure letno na oddelek.

Uporabniki knjižnice razvijajo kompetence na treh ključnih področjih: branje, informacijska pismenost in učenje.

Splošni cilji:

Učenci:

  1. razreda:
  • spoznajo namen in delovanje knjižnice ter pravila obnašanja,
  • se seznanijo z ureditvijo knjižnice: knjižno in neknjižno gradivo ter leposlovno in poučno,
  • uporabljajo pravila izposoje in vračanja gradiva,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • osvežijo znanja o knjižnici,
  • uporabljajo starostni stopnji ustrezno zbirko knjižničnega gradiva,
  • najdejo gradivo v prostem pristopu,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • poglabljajo znanja o ureditvi knjižničnega gradiva,
  • se navajajo na uporabo otroških leksikonov in priročnikov,
  • se seznanijo z iskanjem v lokalnem katalogu,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • uporabljajo lokalni in vzajemni katalog,
  • se navajajo na iskanje in branje knjig v tujem jeziku,
  • se navajajo na iskanje in uporabo poučnega gradiva,
  • si uredijo in uporabljajo razredno knjižnico.
  1. razreda:
  • iščejo in berejo v tujem jeziku,
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z e-gradivi, ter jih uporabljati pri učenju ali branju,
  • iščejo v vzajemnem katalogu.
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z nastankom knjige,
  • se seznanijo s klasifikacijskim sistemom UDK,
  • se navajanje na iskanje po spletu in katalogu Cobiss,
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • spoznavajo in uporabljajo periodično publikacijo(spletno in klasično), slovarje  in navajanje virov,
  • spoznajo in uporabljajo aplikacijo Moja knjižnica, mCobiss
  • sodelujejo v projektu: Rastem s knjigo: obiščejo splošno knjižnico Lenart.
  1. razreda:
  • sodelujejo v različnih oblikah branja
  • se učijo iskati ustrezne informacije in jih uporabiti v seminarski nalogi, ter jih seznaniti z uporabo citiranja, navajanja in opomb,
  • znajo izbrati ustrezne vire informacij z uporabo klasičnega ali spletnega iskanja, ter pripraviti razstavo na izbrano temo.

      9. razreda:

  • sodelujejo v različnih oblikah branja,
  • se seznanijo z različnimi vrstami knjižnic, knjigarno in založbo,
  • znajo izbrati ustrezne vire informacij z uporabo klasičnega ali spletnega iskanja, ter pripraviti razstavo na izbrano temo.
  • samostojno uporabljajo vzajemni katalog.
(Skupno 303 obiskov, današnjih obiskov 1)
DOSTOPNOST