Do jesenskih počitnic:
Dnevi
:
Ure
:
Minute
:
Sekunde
NPZ 2024/25 Informacije za učence in starše
Marca in aprila 2025 boste, učenke in učenci 3., 6. in 9. razreda osnovnih šol, reševali preizkuse nacionalnega preverjanja znanja (NPZ). Z njimi boste preverili, kako uspešni ste pri doseganju učnih ciljev in standardov znanja. Starši boste na podlagi dosežkov lažje prepoznali otrokova močna področja znanja in tista, kjer bi bilo treba znanje še poglobiti, učitelji in ravnatelji pa bodo z dodatnimi informacijami lažje načrtovali svoje nadaljnje vzgojno-izobraževalno delo.
VABILO NA PRVI ŠOLSKI DAN 2024/2025
Spoštovane učenke in učenci,
upam, da ste si v poletnih počitnicah dobro odpočili in nabrali moči za nov začetek.
V ponedeljek, 2. septembra 2024, pričenjamo novo šolsko leto 2024/2025.
Organizacija pouka na prvi šolski dan:
- Sveta Ana: 8.20 – (3 šolske ure z malico) – 2. do 9. razred
8.20 – 9.05 / zbiranje učencev in učiteljev na ploščadi pred telovadnico (himna, uvodni nagovor), odhod v razrede;
9.10 – 9.55 / razredna ura
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Lokavec (1., 3. in 4. C): 8.20 – (3 šolske ure z malico)
8.20 – 9.05 / razredna ura
9.10 – 9.55 / himna, zastava, uvodni nagovor
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Sveta Ana: 10.00 – 11.30 (1. razred – v telovadnici)
Ob 10.00 – zbiranje učencev in staršev v telovadnici – roditeljski sestanek 1. razreda
Šolski avtobus:
- relacija v šolo: 7.15 / relacija domov: 11.00
Šolski prevoz – avtobus JAUŠOVEC 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
Šolski prevoz – avtobus TLAKAR 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
OPB – po potrebi, v kolikor bodo učenci ostali v šoli.
V PRIMERU SLABEGA VREMENA UČENCI VSTOPIJO V ŠOLO PRI GLAVNEM VHODU, SE PREOBUJEJO V COPATE, POSPRAVIJO ČEVLJE V OMARICE IN SE NATO ZBEREJO V TELOVADNICI ŠOLE.
Učenci naj s seboj prinesejo šolske copate, beležko, pisalo in šolsko torbo, v katero bodo pospravili učbenike.
ravnatelj, Aleksander Šijanec
Poletne delavnice za otroke
Od 19. do 28.7.2024 v naši občini potekajo različne aktivnosti za občane v okviru praznovanja občinskega praznika.
Nekaj aktivnosti je bilo namenjenih tudi našim najmlajšim. Zbrali smo se v sredo, 24.7. v kuhinji občinske stavbe.
Članice Društva kmečkih žena in deklet smo pripravile druženje ob pripravi jedi in ustvarjanju izdelkov.
Kar 25 učencev se je preizkusilo v peki piškotov, izdelavi zapestnic in magnetkov. Pripravili smo si še okusno kosilo.
Preživeli smo poučno in zanimivo dopoldne.
Nagrajenci projekta odpadkom dajemo novo življenje 2023/2024
Osnovna šola Sveta Ana je dosegla odličen uspeh na natečaju “Odpadkom dajemo novo življenje” in osvojila 2. mesto v kategoriji II. in III. triada OŠ. Iskrene čestitke vsem učencem in mentorjem za njihov trud in ustvarjalnost!
ZDRAVJE V VRTCU V ROŽNATI IGRALNICI
V šolskem letu 2023/24 smo prijatelji iz Rožnate igralnice sodelovali v projektu Zdravje v vrtcu. Letošnja rdeča nit je bila »Besede imajo moč«, ki smo ji sledili s spodbujanjem primerne komunikacije med otroki, s čustvenim opismenjevanjem ter z bralno spodbujevalnimi akcijami (Bralni črviček, izmenjava knjig, obisk pravljičarke v igralnici, obisk v knjižnici). Sicer pa se je dogajalo še marsikaj. V nadaljevanju je na kratko opisanih nekaj dejavnosti, ki smo jih izvajali v okviru tega projekta.
Čustveno opismenjevanje
Otroci so spoznavali, utrjevali, prepoznavali, ubesedili, izražali osnovna čustva: veselje, žalost, strah in jeza. Pot do tega je potekala na več načinov.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Polona Muršec Kaučič): strah.
Socialne igre, knjige z aktivnim vključevanjem otrok: Pričaraj nasmeh (Mandl, K.), Rožle je jezen/Rožleta je strah (Aurelie Chien Choe Chine). Prepoznavanje čustev po fotografijah, skušanje prepoznati/ubesediti čustva s pomočjo fotografij, primerov, pogovora, situacij, sestavljanke čustva. Skupna izdelava plakatov, pogovor ob plakatih. Določanje svojih čustev: kako se počutim danes s pomočjo fotografij. Ob koncu vrtčevskega leta pa smo izvajali tudi igre sodelovanja in zaupanja.
S Črtom na vrtu
Črviček Črt (ročna lutka) nas je spremljal na mnogih dogodivščinah, skupaj smo skrbeli tudi za vrtčevske gredice.
Jeseni: puljenje trave, čiščenje gredic, prekopavanje.
Pomlad: sejanje semen v lončke: kumare, bučke, buče. Sajenje zelišč na gredico. Sejanje redkvice in korenčka na drugo gredico. Sajenje paradižnika kumaric in sejanje sončnic na tretjo gredico. Puljenje trave, odnašanje trave, opazovanje rasti rastlin. Opazovanje živali na in ob gredicah.
Pobiranje in uporaba pridelkov: pobiranje zelišč, priprava čaja, sušenje zelišč. Priprava zeliščnega namaza, pobiranje redkvic. Pokušina pridelkov.
Otrok spozna pot od semena do krožnika.
Sovpadajoč s to tematiko, smo se odpravili tudi na obisk na bližnjo kmetijo, kjer smo si lahko ogledali živali, pridelke in delovne stroje ter orodje.
Moja zemlja
Ker smo počeli že druge dejavnosti povezane z zemljo (vrtnarjenje, obisk kmetije), je bilo potrebno nekaj dodati tudi k tematiki skrbi za okolje:
– Lutkovna igra Tri Muhe in Umazan ribnik po knjigi Mojiceje Podgoršek (otroci so pomagali pripraviti rekvizite za lutkovno igro, ter likovno poustvarjali lutkovno igro z izdelavo muh).
– Ločevanje »odpadkov« iz umazanega ribnika v primerne »kante za smeti«.
– Praznujemo zemljin rojstni dan.
– Izmenjava s sosednjo igralnico: vzgojiteljica sosedje igralnice predstavi otrokom knjigo z okoljsko tematiko Nekaj Črnega (Daljvand, R.) ter fizično ločujejo odpadke po koših ter koše označijo.
Od zrna do kruha
V Vrtec smo prinesli električni mlin na kamne in pšenično zrnje iz mlina. Otroci so si ogledali pšenično zrnje ter ga potipali, nato pa so pšenična zrna basali v mlin ter opazovali mletje zrn v moko. Pripravljeni moki so s pomočjo vzgojiteljice dodali še kvas, sol in vodo. Vzgojiteljica je testo zamesila, nato smo ga dali počivati v košaro. Dobro vzhajano testo smo dali v kuhinjo, kjer so nam ga kuharice spekle. Kako je kruh dišal. Mmm, to je bila najboljša malica vseh časov.
Spomladanski pohod
Veliki spomladanski sprehod/pohod je bil v bistvu nek rezultat oz. sklepni dogodek celoletnega prizadevanja za gibanje in dobro počutje v vrtcu.
Pred pohodom sva staršem naročili otroke primerno zaščititi pred soncem s pokrivalom in zaščitno kremo oz. le to prinesti v vrtec. Otroci so prinesli nahrbtnike, plastenke z vodo in primerna obuvala. S seboj smo vzeli sadje za okrepčilo.
Razdalja, ki smo jo prehodili, je bila dobre tri kilometre. In prav vsi otroci so z veseljem in dobro voljo sodelovali in uživali v pohodu. Na sredini pohoda je bil načrtovan postanek, kjer smo na kmetiji enega izmed otrok dobili možnost uporabe sanitarij, ter prostora za malico in počitek med pohodom.
Vadbene ure v telovadnici
Petek je dan za vadbeno uro. Tega se otroci zelo veselijo.
Ob petkih smo imeli možnost koristiti šolsko telovadnico. Ogrevanje, razgibavanje nato pa odvisno od tedna naravne oblike gibanja, tek na znak, gibalne igre, rajalne igre, poligon, igra z žogami, gimnastičnimi obroči, plezanje po rib stolu in še kaj bi se tukaj našlo. Nato pa pospravljanje, umiritev.
Projekt Zdravje v vrtcu v Oranžni igralnici
Oranžna igralnica je v šolskem letu 2023/24 sodelovala v projektu Zdravje v vrtcu. Namen projekta je oblikovati zdravo in varno okolje za otroka, ki pozitivno vpliva na počutje in zdravje celotne populacije.
Rdeča nit projekta je bila: »Besede imajo moč.«
V naši skupini smo dali velik poudarek na gibanju. Potrebi po gibanju in igri sta primarni otrokovi potrebi. Enkrat tedensko smo izvedli vadbeno uro v igralnici, veliko smo hodili na sprehode in se gibali v naravi.
Velik pomen smo dali zdravi prehrani, obiskala nas je tudi zobna asistentka.
V mesecu juniju smo se posvetili projektu Varno s soncem. Namen projekta je otroke in njihove starše opozoriti na pomen pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem UV sevanja in vzgojiti otroke k pravilnemu samozaščitnemu ravnanju. Na to temo smo izdelali tudi veliko sonce z odtisi otroških dlani.
IZVAJANJA PROJEKTA »ZDRAVJE V VRTCU« V RDEČI IGRALNICI
Skozi celo leto smo v Rdeči igralnici izvedli 5 dejavnosti na temo projekta »Besede imajo moč«:
- Skrbim za čiste roke in zdrave otroke (obisk medicinske sestre, seznanitev z deklamacijo Traktor, izvedba poskusa umivanja rok s poprom ter z milom in brez, seznanitev z deklamacijo Bacili (S. Mali), risanje bacilov s flumastri in vodenimi barvami).
- Besede imajo moč – eksperiment z rižem (vsakodnevni pogovor v jutranjem krogu o počutju, pogovarjanje z rižem (lepe besede za kozarec nasmejanega riža in grde besede za kozarec žalostnega riža).
- Obisk svetovalne delavke in Rožleta (obisk Metke Jančar, prebiranje knjig o Rožletu in pogovarjanje o počutju otrok in Rožleta in kako odgnati slaba počutja)
- Slikanje čustev ob glasbi (pogovor o počutju otrok, poslušanje klasične glasbe glede na razpoloženje, slikanje ob klasični glasbi s temepera barvami).
- Zdrav ustvarjanje z naravo (spodbujanje otrok k sodelovanju in zdravemu načinu življenja: kuhanje marmelade iz domačih fig, kuhanje sirupa iz regratovih cvetov in marjetic, peka jabolčne pite in orehovih rogljičkov).
Projekt Zdravje v vrtcu 2023/24 v Zeleni igralnici
V letošnjem vrtčevskem letu smo s programom Zdravje v vrtcu želeli prispevati k lepši prihodnosti s temo rdeče niti BESEDE IMAJO MOČ, ki krepi tudi medsebojne odnose in dobro komunikacijo. Program izvajamo vsako leto in tudi tokrat smo nadaljevali z aktivnostmi, ki v okolju vrtca promovirajo in krepijo zdravje otrok in zaposlenih ter prispevajo k dobremu počutju vseh. V nadaljevanju jih navajamo pet.
ORIENTACIJASKI POHOD: Z namenom po krepitvi pomena povezanosti, druženja, prijateljstva in skupnih dogodivščin ter odkrivanja širše okolice vrtca smo se člani Zelene igralnice v mesecu septembru odpravili na orientacijski pohod. Radovedno smo iskali kuverte z namigi. Da smo si prislužili namige, je bilo potrebno opraviti navedeno gibalno vajo. Na cilju, pod čebelnjakom, smo odkrili škatlico presenečenja. Pohvala gre prav vsem udeležencem, kateri so bili zelo motivirani in vedoželjni. S skupnimi močni oziroma timskim duhom smo odkrili vse namige ter več kot uspešno prispeli do cilja.
BESEDE IMAJO MOČ: V mesecu oktobru nas je obiskala knjižničarka iz Knjižnice Lenart. Pripovedovala nam je slikanico Žabec gre v širni svet (Max Velthuijs). Zgodba je otroke tako navdušila, da je širni svet postal rdeča nit naših nadaljnjih dejavnosti v skupini. Vsak od otrok si je ročno izdelal svojo slikanico in z njeno pomočjo smo urili samostojno pripovedovanje vsebine. Pred igralnico smo namestili nabiralnik, v katerega so vsake toliko časa prihajale razglednice iz različnih koncev sveta. Razglednice smo si ogledovali, vzgojitelj je otrokom zmeraj prebral njihovo vsebino, nato pa smo ob pogovoru, prebiranju različne literature in ogledu poučnih video vsebin spoznavali znamenitosti dežele, od koder je razglednica prispela. Vsaj enkrat mesečno smo obiskali našo šolsko knjižnico. Vsakodnevno pred počitkom so otroci prisluhnili kratki zgodbi ali pravljici.
TEDEN OTROKA S ČARODEJEM ČARLIJEM: Tokratni teden otroka smo obeležili v družbi Čarodeja Čarlija. Ogledali smo si čarovniško predstavo Nerodni Čarli. Otroci so uživali in se do dobra nasmejali ob njegovih vragolijah. Spoznavali smo, kako zabaven pripomoček za igro in vadbo zna biti navaden časopisni papir. Čarli je v telovadnici osnovne šole otrokom pokazal, kako časopisni papir uporabiti kot sani, snežno desko, drsalke in smuči. Najbolj zabavno je prišlo na koncu, ko smo papir zmečkali v snežne kepe in se z njimi obmetavali. Na velikem platnu smo si ogledali risani film Bi se gnetli na tej metli. Bili pa smo tudi ustvarjalni. Izdelovali smo magično cev – svoj pripomoček za čisto pravi čarovniški trik. Zadnji dan tedna otroka pa smo se podali na pohod presenečenj po Štrkovi poti, kjer nam je Čarli pripravil različne aktivnosti in presenečenja. Skupaj s Čarlijem smo v tem tednu veliko spoznali, predvsem pa doživeli.
OBISK DOMAČIJE KAPL: Od vrtca do domačije smo se peljali s šolskim avtobusom. Vzdušje med vožnjo je bilo veselo in polno pričakovanj. Gostitelji so nas toplo sprejeli. Skupaj z mojstrico peke slovenjegoriške gibance, gospe Darinke smo spoznali sestavine ter postopek priprave omenjene sladice in se seveda z njo na koncu tudi posladkali. Prav tako smo spoznali, kako se pripravi in speče pravi domači kruh. Že sam vonj po gibanci in domačem kruhu je privabil sline na usta. Med drugim smo si ogledali tudi vse zanimivosti, katere je moč najti na tamkajšnji domačiji. Medtem, ko sta se kruh in gibanca pekla v krušni peči pa so se otroci zabavali na travniku z zobanjem češenj ter igranjem različnih iger. Obisk domačije Kapl je bila odlična kombinacija poučnega in zabavnega.
VADBENE URE V ŠPORTNI DVORANI: Vsako sredo smo izvajali vadbene ure v naši veliki in dobro opremljeni športni dvorani. Vsaka od vadbenih ur je bila skrbno načrtovana in je imela seveda zadane cilje. Vsebine so bile zelo raznolike. Igrali smo se najrazličnejše tekalne in štafetne igre, igre z baloni, na zanimive načine premagovali različna orodja kot ovire, vadili smo veščine z žogo, urili ravnotežje, se učili pravilne izvedbe prevala naprej, v parih izvajali vaje zaupanja in sodelovanja ter vlečenja in potiskanja. Vadbene ure smo popestrili z najrazličnejšimi športnimi rekviziti. Največje zadovoljstvo je prinašal viden napredek otrok. Zagotovo je vsakdo razvil vsaj nekaj svojih gibalnih sposobnosti in spretnosti. Pri nekaterih se je zmanjšal strah pred višino, drugi so izboljšali svojo kondicijo ali se naučili prevala naprej, določeni so dobili boljši občutek za rokovanje z žogo ipd.
Mini maturantje
Zgodba o prijateljstvu je taka,
grenko sladka kot življenje je,
lepih je trenutkov polna vsaka,
le lepi naj se vtisnejo v srce.
Vrtčevsko leto je prišlo h koncu in prišel je čas doooolgih in toplih počitnic, še posebej pomembnih za naše bodoče prvošolce.
Naj povemo, da je bilo Modri igralnici čez leto pestro, veselo in nagajivo. Veliko smo se kaj novega naučili, veliko smo ustvarjali, telovadili, hodili na sprehode, se smejali, si pomagali, včasih tudi jokali vendar smo si z prijaznimi besedami in nežnimi ter toplimi objemi hitro znali polepšati trenutek . Bilo nam je zares lepo in rade se bomo spominjale vseh dogodkov.
Tako se je poglavje v vrtcu končalo in pričenja se novo. Vzgojiteljice jim želimo, lep ter nepozaben skok v prvi razred, pred tem pa še brezskrbne, igrive in aktivne počitnice.
Nagrajenci projekta Šolska VRTilnica
Na OŠ Sveta Ana že nekaj let poteka projekt Šolska VRTilnica v mednarodno uveljavljenem programu Eko šole. Letos smo se prijavili na nagradni natečaj Kam gre naš pridelek in bili nagrajeni.
Učenci OŠ Sveta Ana živijo na podeželju, obdani so s čudovito naravo. Da bi le to znali spoštovati, znali izkoristiti naravne danosti, ki nam jih narava ponuja, razvili veščine in pridobili znanja, ki bi jih lahko prenašali tudi na naslednje rodove, sem na šoli želela aktivirati čimveč učencev za sodelovanje v tem projektu.
Med letom smo skrbeli za visoko gredo jagod, dišavnice in zelišča. Iz njih smo pripravljali zeliščna mila, kreme, čajne vrečke, zeliščne bonbon, zeliščne soli, dišavne vrečke in se urili v pripravi najrazličnejših jedi. Izdelki so bogatili stojnice Šolskega sklada, predstavljajo pa tudi šolska darila.
V projektu šolska VRTilnica smo se neizmerno zabavali, bili v naravi in pridobili veliko spretnosti in znanj. Prepričana sem, da kar se otroci naučijo v rani mladosti, jim ostane za celo življenje. Želim si, da je vse to koristna igra, ki lahko tudi staršem olajša marsikatero delo. Eko šole lahko s svojimi programi postanemo še bolj okolju prijazne in vplivamo na učence, zaposlene in celotno lokalno skupnost k bolj odgovornemu ravnanju do okolja. Najpomembneje pa je, da otrokom privzgajamo odnos do vsega, kar jih obdaja in na ta način razvijamo spoštljiv odnos do narave.
Z vsemi temi aktivnostmi , ne samo, da smo začeli ceniti, kar imamo, začeli smo tudi razmišljati, da lahko vsak pripomore delček k mozaiku srečnih in zadovoljnih otrok in učiteljev naše šole. Zadovoljni ljudje pa so kreativni, motivirani za nove ideje.
Želimo si, da bi ideje, ki smo jih razvili, res živele, da bi bili vključeni učenci, njihovi starši in učitelji uspešni promotorji pridobljenih veščin in da bi znali še naprej z roko v roki sodelovati. Naše sporočilo, da nam je mar za okolje, lahko pripomore, da bomo skupaj gradili bolj zeleno in prijaznejše okolje.
Več podrobnosti si lahko ogledate na naslednji povezavi
Nagrajenci nagradnega natečaja Kam gre naš pridelek
Mentorica: Božena Šmirmaul
NPZ 2024/25 Informacije za učence in starše
VABILO NA PRVI ŠOLSKI DAN 2024/2025
Spoštovane učenke in učenci,
upam, da ste si v poletnih počitnicah dobro odpočili in nabrali moči za nov začetek.
V ponedeljek, 2. septembra 2024, pričenjamo novo šolsko leto 2024/2025.
Organizacija pouka na prvi šolski dan:
- Sveta Ana: 8.20 – (3 šolske ure z malico) – 2. do 9. razred
8.20 – 9.05 / zbiranje učencev in učiteljev na ploščadi pred telovadnico (himna, uvodni nagovor), odhod v razrede;
9.10 – 9.55 / razredna ura
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Lokavec (1., 3. in 4. C): 8.20 – (3 šolske ure z malico)
8.20 – 9.05 / razredna ura
9.10 – 9.55 / himna, zastava, uvodni nagovor
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Sveta Ana: 10.00 – 11.30 (1. razred – v telovadnici)
Ob 10.00 – zbiranje učencev in staršev v telovadnici – roditeljski sestanek 1. razreda
Šolski avtobus:
- relacija v šolo: 7.15 / relacija domov: 11.00
Šolski prevoz – avtobus JAUŠOVEC 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
Šolski prevoz – avtobus TLAKAR 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
OPB – po potrebi, v kolikor bodo učenci ostali v šoli.
V PRIMERU SLABEGA VREMENA UČENCI VSTOPIJO V ŠOLO PRI GLAVNEM VHODU, SE PREOBUJEJO V COPATE, POSPRAVIJO ČEVLJE V OMARICE IN SE NATO ZBEREJO V TELOVADNICI ŠOLE.
Učenci naj s seboj prinesejo šolske copate, beležko, pisalo in šolsko torbo, v katero bodo pospravili učbenike.
ravnatelj, Aleksander Šijanec
Poletne delavnice za otroke
Od 19. do 28.7.2024 v naši občini potekajo različne aktivnosti za občane v okviru praznovanja občinskega praznika.
Nekaj aktivnosti je bilo namenjenih tudi našim najmlajšim. Zbrali smo se v sredo, 24.7. v kuhinji občinske stavbe.
Članice Društva kmečkih žena in deklet smo pripravile druženje ob pripravi jedi in ustvarjanju izdelkov.
Kar 25 učencev se je preizkusilo v peki piškotov, izdelavi zapestnic in magnetkov. Pripravili smo si še okusno kosilo.
Preživeli smo poučno in zanimivo dopoldne.
Nagrajenci projekta odpadkom dajemo novo življenje 2023/2024
Osnovna šola Sveta Ana je dosegla odličen uspeh na natečaju “Odpadkom dajemo novo življenje” in osvojila 2. mesto v kategoriji II. in III. triada OŠ. Iskrene čestitke vsem učencem in mentorjem za njihov trud in ustvarjalnost!
ZDRAVJE V VRTCU V ROŽNATI IGRALNICI
V šolskem letu 2023/24 smo prijatelji iz Rožnate igralnice sodelovali v projektu Zdravje v vrtcu. Letošnja rdeča nit je bila »Besede imajo moč«, ki smo ji sledili s spodbujanjem primerne komunikacije med otroki, s čustvenim opismenjevanjem ter z bralno spodbujevalnimi akcijami (Bralni črviček, izmenjava knjig, obisk pravljičarke v igralnici, obisk v knjižnici). Sicer pa se je dogajalo še marsikaj. V nadaljevanju je na kratko opisanih nekaj dejavnosti, ki smo jih izvajali v okviru tega projekta.
Čustveno opismenjevanje
Otroci so spoznavali, utrjevali, prepoznavali, ubesedili, izražali osnovna čustva: veselje, žalost, strah in jeza. Pot do tega je potekala na več načinov.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Polona Muršec Kaučič): strah.
Socialne igre, knjige z aktivnim vključevanjem otrok: Pričaraj nasmeh (Mandl, K.), Rožle je jezen/Rožleta je strah (Aurelie Chien Choe Chine). Prepoznavanje čustev po fotografijah, skušanje prepoznati/ubesediti čustva s pomočjo fotografij, primerov, pogovora, situacij, sestavljanke čustva. Skupna izdelava plakatov, pogovor ob plakatih. Določanje svojih čustev: kako se počutim danes s pomočjo fotografij. Ob koncu vrtčevskega leta pa smo izvajali tudi igre sodelovanja in zaupanja.
S Črtom na vrtu
Črviček Črt (ročna lutka) nas je spremljal na mnogih dogodivščinah, skupaj smo skrbeli tudi za vrtčevske gredice.
Jeseni: puljenje trave, čiščenje gredic, prekopavanje.
Pomlad: sejanje semen v lončke: kumare, bučke, buče. Sajenje zelišč na gredico. Sejanje redkvice in korenčka na drugo gredico. Sajenje paradižnika kumaric in sejanje sončnic na tretjo gredico. Puljenje trave, odnašanje trave, opazovanje rasti rastlin. Opazovanje živali na in ob gredicah.
Pobiranje in uporaba pridelkov: pobiranje zelišč, priprava čaja, sušenje zelišč. Priprava zeliščnega namaza, pobiranje redkvic. Pokušina pridelkov.
Otrok spozna pot od semena do krožnika.
Sovpadajoč s to tematiko, smo se odpravili tudi na obisk na bližnjo kmetijo, kjer smo si lahko ogledali živali, pridelke in delovne stroje ter orodje.
Moja zemlja
Ker smo počeli že druge dejavnosti povezane z zemljo (vrtnarjenje, obisk kmetije), je bilo potrebno nekaj dodati tudi k tematiki skrbi za okolje:
– Lutkovna igra Tri Muhe in Umazan ribnik po knjigi Mojiceje Podgoršek (otroci so pomagali pripraviti rekvizite za lutkovno igro, ter likovno poustvarjali lutkovno igro z izdelavo muh).
– Ločevanje »odpadkov« iz umazanega ribnika v primerne »kante za smeti«.
– Praznujemo zemljin rojstni dan.
– Izmenjava s sosednjo igralnico: vzgojiteljica sosedje igralnice predstavi otrokom knjigo z okoljsko tematiko Nekaj Črnega (Daljvand, R.) ter fizično ločujejo odpadke po koših ter koše označijo.
Od zrna do kruha
V Vrtec smo prinesli električni mlin na kamne in pšenično zrnje iz mlina. Otroci so si ogledali pšenično zrnje ter ga potipali, nato pa so pšenična zrna basali v mlin ter opazovali mletje zrn v moko. Pripravljeni moki so s pomočjo vzgojiteljice dodali še kvas, sol in vodo. Vzgojiteljica je testo zamesila, nato smo ga dali počivati v košaro. Dobro vzhajano testo smo dali v kuhinjo, kjer so nam ga kuharice spekle. Kako je kruh dišal. Mmm, to je bila najboljša malica vseh časov.
Spomladanski pohod
Veliki spomladanski sprehod/pohod je bil v bistvu nek rezultat oz. sklepni dogodek celoletnega prizadevanja za gibanje in dobro počutje v vrtcu.
Pred pohodom sva staršem naročili otroke primerno zaščititi pred soncem s pokrivalom in zaščitno kremo oz. le to prinesti v vrtec. Otroci so prinesli nahrbtnike, plastenke z vodo in primerna obuvala. S seboj smo vzeli sadje za okrepčilo.
Razdalja, ki smo jo prehodili, je bila dobre tri kilometre. In prav vsi otroci so z veseljem in dobro voljo sodelovali in uživali v pohodu. Na sredini pohoda je bil načrtovan postanek, kjer smo na kmetiji enega izmed otrok dobili možnost uporabe sanitarij, ter prostora za malico in počitek med pohodom.
Vadbene ure v telovadnici
Petek je dan za vadbeno uro. Tega se otroci zelo veselijo.
Ob petkih smo imeli možnost koristiti šolsko telovadnico. Ogrevanje, razgibavanje nato pa odvisno od tedna naravne oblike gibanja, tek na znak, gibalne igre, rajalne igre, poligon, igra z žogami, gimnastičnimi obroči, plezanje po rib stolu in še kaj bi se tukaj našlo. Nato pa pospravljanje, umiritev.
Projekt Zdravje v vrtcu v Oranžni igralnici
Oranžna igralnica je v šolskem letu 2023/24 sodelovala v projektu Zdravje v vrtcu. Namen projekta je oblikovati zdravo in varno okolje za otroka, ki pozitivno vpliva na počutje in zdravje celotne populacije.
Rdeča nit projekta je bila: »Besede imajo moč.«
V naši skupini smo dali velik poudarek na gibanju. Potrebi po gibanju in igri sta primarni otrokovi potrebi. Enkrat tedensko smo izvedli vadbeno uro v igralnici, veliko smo hodili na sprehode in se gibali v naravi.
Velik pomen smo dali zdravi prehrani, obiskala nas je tudi zobna asistentka.
V mesecu juniju smo se posvetili projektu Varno s soncem. Namen projekta je otroke in njihove starše opozoriti na pomen pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem UV sevanja in vzgojiti otroke k pravilnemu samozaščitnemu ravnanju. Na to temo smo izdelali tudi veliko sonce z odtisi otroških dlani.
IZVAJANJA PROJEKTA »ZDRAVJE V VRTCU« V RDEČI IGRALNICI
Skozi celo leto smo v Rdeči igralnici izvedli 5 dejavnosti na temo projekta »Besede imajo moč«:
- Skrbim za čiste roke in zdrave otroke (obisk medicinske sestre, seznanitev z deklamacijo Traktor, izvedba poskusa umivanja rok s poprom ter z milom in brez, seznanitev z deklamacijo Bacili (S. Mali), risanje bacilov s flumastri in vodenimi barvami).
- Besede imajo moč – eksperiment z rižem (vsakodnevni pogovor v jutranjem krogu o počutju, pogovarjanje z rižem (lepe besede za kozarec nasmejanega riža in grde besede za kozarec žalostnega riža).
- Obisk svetovalne delavke in Rožleta (obisk Metke Jančar, prebiranje knjig o Rožletu in pogovarjanje o počutju otrok in Rožleta in kako odgnati slaba počutja)
- Slikanje čustev ob glasbi (pogovor o počutju otrok, poslušanje klasične glasbe glede na razpoloženje, slikanje ob klasični glasbi s temepera barvami).
- Zdrav ustvarjanje z naravo (spodbujanje otrok k sodelovanju in zdravemu načinu življenja: kuhanje marmelade iz domačih fig, kuhanje sirupa iz regratovih cvetov in marjetic, peka jabolčne pite in orehovih rogljičkov).
Projekt Zdravje v vrtcu 2023/24 v Zeleni igralnici
V letošnjem vrtčevskem letu smo s programom Zdravje v vrtcu želeli prispevati k lepši prihodnosti s temo rdeče niti BESEDE IMAJO MOČ, ki krepi tudi medsebojne odnose in dobro komunikacijo. Program izvajamo vsako leto in tudi tokrat smo nadaljevali z aktivnostmi, ki v okolju vrtca promovirajo in krepijo zdravje otrok in zaposlenih ter prispevajo k dobremu počutju vseh. V nadaljevanju jih navajamo pet.
ORIENTACIJASKI POHOD: Z namenom po krepitvi pomena povezanosti, druženja, prijateljstva in skupnih dogodivščin ter odkrivanja širše okolice vrtca smo se člani Zelene igralnice v mesecu septembru odpravili na orientacijski pohod. Radovedno smo iskali kuverte z namigi. Da smo si prislužili namige, je bilo potrebno opraviti navedeno gibalno vajo. Na cilju, pod čebelnjakom, smo odkrili škatlico presenečenja. Pohvala gre prav vsem udeležencem, kateri so bili zelo motivirani in vedoželjni. S skupnimi močni oziroma timskim duhom smo odkrili vse namige ter več kot uspešno prispeli do cilja.
BESEDE IMAJO MOČ: V mesecu oktobru nas je obiskala knjižničarka iz Knjižnice Lenart. Pripovedovala nam je slikanico Žabec gre v širni svet (Max Velthuijs). Zgodba je otroke tako navdušila, da je širni svet postal rdeča nit naših nadaljnjih dejavnosti v skupini. Vsak od otrok si je ročno izdelal svojo slikanico in z njeno pomočjo smo urili samostojno pripovedovanje vsebine. Pred igralnico smo namestili nabiralnik, v katerega so vsake toliko časa prihajale razglednice iz različnih koncev sveta. Razglednice smo si ogledovali, vzgojitelj je otrokom zmeraj prebral njihovo vsebino, nato pa smo ob pogovoru, prebiranju različne literature in ogledu poučnih video vsebin spoznavali znamenitosti dežele, od koder je razglednica prispela. Vsaj enkrat mesečno smo obiskali našo šolsko knjižnico. Vsakodnevno pred počitkom so otroci prisluhnili kratki zgodbi ali pravljici.
TEDEN OTROKA S ČARODEJEM ČARLIJEM: Tokratni teden otroka smo obeležili v družbi Čarodeja Čarlija. Ogledali smo si čarovniško predstavo Nerodni Čarli. Otroci so uživali in se do dobra nasmejali ob njegovih vragolijah. Spoznavali smo, kako zabaven pripomoček za igro in vadbo zna biti navaden časopisni papir. Čarli je v telovadnici osnovne šole otrokom pokazal, kako časopisni papir uporabiti kot sani, snežno desko, drsalke in smuči. Najbolj zabavno je prišlo na koncu, ko smo papir zmečkali v snežne kepe in se z njimi obmetavali. Na velikem platnu smo si ogledali risani film Bi se gnetli na tej metli. Bili pa smo tudi ustvarjalni. Izdelovali smo magično cev – svoj pripomoček za čisto pravi čarovniški trik. Zadnji dan tedna otroka pa smo se podali na pohod presenečenj po Štrkovi poti, kjer nam je Čarli pripravil različne aktivnosti in presenečenja. Skupaj s Čarlijem smo v tem tednu veliko spoznali, predvsem pa doživeli.
OBISK DOMAČIJE KAPL: Od vrtca do domačije smo se peljali s šolskim avtobusom. Vzdušje med vožnjo je bilo veselo in polno pričakovanj. Gostitelji so nas toplo sprejeli. Skupaj z mojstrico peke slovenjegoriške gibance, gospe Darinke smo spoznali sestavine ter postopek priprave omenjene sladice in se seveda z njo na koncu tudi posladkali. Prav tako smo spoznali, kako se pripravi in speče pravi domači kruh. Že sam vonj po gibanci in domačem kruhu je privabil sline na usta. Med drugim smo si ogledali tudi vse zanimivosti, katere je moč najti na tamkajšnji domačiji. Medtem, ko sta se kruh in gibanca pekla v krušni peči pa so se otroci zabavali na travniku z zobanjem češenj ter igranjem različnih iger. Obisk domačije Kapl je bila odlična kombinacija poučnega in zabavnega.
VADBENE URE V ŠPORTNI DVORANI: Vsako sredo smo izvajali vadbene ure v naši veliki in dobro opremljeni športni dvorani. Vsaka od vadbenih ur je bila skrbno načrtovana in je imela seveda zadane cilje. Vsebine so bile zelo raznolike. Igrali smo se najrazličnejše tekalne in štafetne igre, igre z baloni, na zanimive načine premagovali različna orodja kot ovire, vadili smo veščine z žogo, urili ravnotežje, se učili pravilne izvedbe prevala naprej, v parih izvajali vaje zaupanja in sodelovanja ter vlečenja in potiskanja. Vadbene ure smo popestrili z najrazličnejšimi športnimi rekviziti. Največje zadovoljstvo je prinašal viden napredek otrok. Zagotovo je vsakdo razvil vsaj nekaj svojih gibalnih sposobnosti in spretnosti. Pri nekaterih se je zmanjšal strah pred višino, drugi so izboljšali svojo kondicijo ali se naučili prevala naprej, določeni so dobili boljši občutek za rokovanje z žogo ipd.
Mini maturantje
Zgodba o prijateljstvu je taka,
grenko sladka kot življenje je,
lepih je trenutkov polna vsaka,
le lepi naj se vtisnejo v srce.
Vrtčevsko leto je prišlo h koncu in prišel je čas doooolgih in toplih počitnic, še posebej pomembnih za naše bodoče prvošolce.
Naj povemo, da je bilo Modri igralnici čez leto pestro, veselo in nagajivo. Veliko smo se kaj novega naučili, veliko smo ustvarjali, telovadili, hodili na sprehode, se smejali, si pomagali, včasih tudi jokali vendar smo si z prijaznimi besedami in nežnimi ter toplimi objemi hitro znali polepšati trenutek . Bilo nam je zares lepo in rade se bomo spominjale vseh dogodkov.
Tako se je poglavje v vrtcu končalo in pričenja se novo. Vzgojiteljice jim želimo, lep ter nepozaben skok v prvi razred, pred tem pa še brezskrbne, igrive in aktivne počitnice.
Nagrajenci projekta Šolska VRTilnica
Na OŠ Sveta Ana že nekaj let poteka projekt Šolska VRTilnica v mednarodno uveljavljenem programu Eko šole. Letos smo se prijavili na nagradni natečaj Kam gre naš pridelek in bili nagrajeni.
Učenci OŠ Sveta Ana živijo na podeželju, obdani so s čudovito naravo. Da bi le to znali spoštovati, znali izkoristiti naravne danosti, ki nam jih narava ponuja, razvili veščine in pridobili znanja, ki bi jih lahko prenašali tudi na naslednje rodove, sem na šoli želela aktivirati čimveč učencev za sodelovanje v tem projektu.
Med letom smo skrbeli za visoko gredo jagod, dišavnice in zelišča. Iz njih smo pripravljali zeliščna mila, kreme, čajne vrečke, zeliščne bonbon, zeliščne soli, dišavne vrečke in se urili v pripravi najrazličnejših jedi. Izdelki so bogatili stojnice Šolskega sklada, predstavljajo pa tudi šolska darila.
V projektu šolska VRTilnica smo se neizmerno zabavali, bili v naravi in pridobili veliko spretnosti in znanj. Prepričana sem, da kar se otroci naučijo v rani mladosti, jim ostane za celo življenje. Želim si, da je vse to koristna igra, ki lahko tudi staršem olajša marsikatero delo. Eko šole lahko s svojimi programi postanemo še bolj okolju prijazne in vplivamo na učence, zaposlene in celotno lokalno skupnost k bolj odgovornemu ravnanju do okolja. Najpomembneje pa je, da otrokom privzgajamo odnos do vsega, kar jih obdaja in na ta način razvijamo spoštljiv odnos do narave.
Z vsemi temi aktivnostmi , ne samo, da smo začeli ceniti, kar imamo, začeli smo tudi razmišljati, da lahko vsak pripomore delček k mozaiku srečnih in zadovoljnih otrok in učiteljev naše šole. Zadovoljni ljudje pa so kreativni, motivirani za nove ideje.
Želimo si, da bi ideje, ki smo jih razvili, res živele, da bi bili vključeni učenci, njihovi starši in učitelji uspešni promotorji pridobljenih veščin in da bi znali še naprej z roko v roki sodelovati. Naše sporočilo, da nam je mar za okolje, lahko pripomore, da bomo skupaj gradili bolj zeleno in prijaznejše okolje.
Več podrobnosti si lahko ogledate na naslednji povezavi
Nagrajenci nagradnega natečaja Kam gre naš pridelek
Mentorica: Božena Šmirmaul