Kulturna matineja v Gornji Radgoni!
Vsak razred posebej se je ob prihodu v Gornjo Radgono odpravil po svoji kulturni poti, in sicer do:
- prostorov Likovnega društva Gornja Radgona, kjer so se »prvičarji« preizkusili v likovni tehniki »slepi tisk«, pod mentorstvom likovne umetnice Dane Štrucelj in Karmen de Corti;
- muzeja Špital, kjer so »drugičarji« skupaj z zgodovinarko Katjo Bajec prehodili zanimivo zgodovinsko pot od nastanka Gornje Radgone in vse do danes ter zaključil s spletanjem zapestnice prijateljstva;
- knjižnice Gornja Radgona, kjer so »tretičarji« spoznali prijaznega knjižničarja Damjana Žmavca, ki jih je popeljal v svet knjig, pravljic in personaliziranih kazalk;
- Galerije Doma kulture, kjer so »četrtičarji« po ogledu razstave portretov, tudi sami portretirali svojega sošolca/sošolko z voščenkami ali barvicami, pod budnim očesom akademske slikarke in kiparke Saše Bezjak;
- Mladinskega centra Gornja Radgona, kjer so »petičarji« ustvarjali kolaž iz starih plakatov s pomočjo sodelovalnega dela v skupinah in ob uporabi lastne domišljije, pod vodstvom Maje Klenovšek;
- TIC-a, kjer so »šestičarji« dobili navodila za igro na prostem. Odkrivali so mesto, reševali uganke in našli Popra, ki se je zelo dobro skril ter
- Radgonskega gradu, kjer je učence podružnične šole Lokavec sprejel sam graščak Milan Hercog in jih povabil v svoje čisto prave grajske prostore
4. razred se je preizkusil v skladanju
Skupnost učencev šole
Skupnost učencev šole ali krajše SUŠ je organizacija za uveljavljanje pravic in interesov učencev na šoli. V SUŠ sta vključena po dva učenca delegata iz vsakega oddelka, učenci predlagajo spremembe na šoli, zbirajo pripombe, organizirajo dogodke, načrtujejo skupne akcije in podobno. Sodelujejo učenci od prvega do devetega razreda. V četrtek, 19. 9. 2024, smo konstituirali SUŠ za šolsko leto 2024-2025 ter sprejeli letni delovni načrt, ki ga bomo skozi šolsko letu uresničevali.
Mentorica SUŠ
Ana Šnofl
Igriva košarka
V torek, 10. 9. 2024 so nam fantje iz Košrakarskega kluba Ajdas iz Lenarta predstavili program dela Igriva košarka. Treningi se izvajajo v športni dvorani v Lenartu. Vse učenke in učenci so prijazno vabljeni, da se pridružijo treningom.
Trenerju in fantom iz košarkarskega kluba se zahvaljujemo za prikazano.
Začetek branja za Bralno značko 2024/2025!
Za nami je 17. september, dan, ko se tradicionalno začne branje za BRALNO ZNAČKO. Pri nas smo ga tradicionalno obeležili s sprejemom prvošolcev v člane šolske knjižnice in jih razveselili s slikanico Protideževna juha avtorice Majde Koren in ilustratorke Ane Maraž. Na podružnici Lokavec pa smo to storili dan prej. (galerija)
Darilno slikanico za vse prvošolce v Sloveniji, v slovenskih šolah Italije, v slovenskem zamejskem prostoru Avstrije, Madžarske, na Hrvaškem in tistim Slovencem, ki živijo drugod po Evropi in svetu, je pripravilo Društvo Bralna značka Slovenije s podporo podjetja HOFER, SVIZ Slovenije in Javne agencije za knjigo RS ter služi kot povabilo k branju.
Dragi bralci in bralke, čas je torej za novo bralno sezono, za nov bralni načrt. Pobrskajte po družinski zbirki knjig, obiščite šolsko knjižnico ali poglejte po spletu, kaj bi brali. In potem berite, berite, berite. Vaši mentorji bralnih značk vas že pričakujejo, da jim o prebranem kaj poveste in še njih navdušite z novimi vsebinami.
Besede predsednika Društva Bralna značka Slovenije Marka Kravosa pa nas naj spomnijo, zakaj je knjiga na svetu. »Knjiga je zato na svetu, da je vedno pri roki, pri srcu …«
Naj branje (p)ostane užitek.
BeRead oz. PreBrano
Poišči na šoli “aplikacijo” BeRead oz. PreBrano, na kateri je objavljena knjiga tega meseca. Preberi knjigo in oddaj svoje mnenje, preprosto povedano všečkaj knjigo v “aplikaciji”. Vabimo pa te k sodelovanju, da “objaviš” svoj predlog, torej knjigo, za katero si prepričan, da jo morajo prebrati tudi tvoji prijatelji. Oglasi se v knjižnici in naslednji dan bo tvoj predlog “objavljen”.
Kmalu tudi na podružnici Lokavec.
Šolska knjižnica
Danes je državni praznik – dan vrnitve Primorske k matični domovini.
Dan vrnitve Primorske k matični domovini je državni praznik v Sloveniji, ki ga praznujemo 15. septembra, vendar ni dela prost dan. Pred 77 leti je začela veljati pariška mirovna pogodba, po kateri so primorske pokrajine postale del Slovenije. Praznik simbolizira zmago slovenskega naroda nad tujim zatiranjem.
NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA
“8. SEPTEMBER – 7. OKTOBER 2024
V letošnjem letu želimo v Nacionalnem mesecu skupnega branja narediti branje bolj vidno, zato smo za osrednjo temo izbrali branje v javnem prostoru. Kje najraje berete, kadar ne berete v zavetju varnega in zaupnega doma? Kam vzamete s seboj knjigo? Se radi družite ob knjigah – pogovarjate o prebranem ali skupaj berete na glas drug drugemu?
Branje v javnem prostoru ustvarja edinstvena okolja, ki navdihujejo in ustvarjajo skupnosti. Omogoča dostop do knjig in informacij izven običajnih prostorov branja. Omogoča pogovor in medsebojno učenje, s čimer se informacije in ideje širijo hitreje. Odpira vrata kritičnemu mišljenju, reševanju problemov, spoštljivi komunikaciji in medsebojnemu razumevanju. Daje občutek varnosti in pripadnosti. Na ta način izboljšuje družbo, krepi demokracijo in gospodarstvo, spodbuja kreativnost in inovativnost.”
(https://nmsb.pismen.si/)
Šolski prostor je kot nalašč za branje, šola pa je tista, ki branje spodbuja. Šolska knjižnica je v letošnjem šolskem letu za vas pripravila več bralnih akcij. V nacionalnem mesecu skupnega branja začenjamo s projektom »BeRead«, aplikacijo v fizični obliki za starejše učence najdete na vratih šolske knjižnice, za mlajše pa v prvem nadstropju na oglasni deski.
Pridite, poglejte, izposodite, berite in všečkajte.
Vabljeni!
Šolska knjižnica
Prvi šolski dan, 2. 9. 2024 (1. – 9. razred)
NPZ 2024/25 Informacije za učence in starše
Marca in aprila 2025 boste, učenke in učenci 3., 6. in 9. razreda osnovnih šol, reševali preizkuse nacionalnega preverjanja znanja (NPZ). Z njimi boste preverili, kako uspešni ste pri doseganju učnih ciljev in standardov znanja. Starši boste na podlagi dosežkov lažje prepoznali otrokova močna področja znanja in tista, kjer bi bilo treba znanje še poglobiti, učitelji in ravnatelji pa bodo z dodatnimi informacijami lažje načrtovali svoje nadaljnje vzgojno-izobraževalno delo.