Select Page

Idejni vodja projekta na državni ravni: Jaka Strajnar

Vodje projekta na OŠ Sveta Ana: Irena Rola Bek, Metka Beber, Nataša Petek

Ciljna skupina: Učenci izbirnih predmetov OGU in LUM3, člani krožka Modelarji in skupina glasbeno nadarjenih učencev 7. in 8. razreda

Cajon (šp. škatla ali zaboj, izg. kahon) je tolkalni inštrument kvadratne oblike, na katerem se sedi in hkrati igra z rokami. Njegova nezapletena osnovna tehnika omogoča učencem hitro in učinkovito učenje ter izvajanje različnih enostavnih ritmov. V osnovnih šolah se ga lahko uporablja tudi pri pouku glasbene umetnosti, zboru, ansambelski igri in drugih predmetih tako na razredni kot na predmetni stopnji. Ritem je nedvomno povezovalni element, ki spodbuja ustvarjalnost, koordinacijo in zbranost učencev.

Cilj Projekta cajon je medpredmetno povezovanje v osnovnih šolah, in sicer med predmeti tehnike in tehnologije, likovne umetnosti in glasbene umetnosti (ali ustreznih izbirnih predmetov). Učenci bodo cajone pri urah tehnike in tehnologije sestavili ali izdelali, pri urah likovne umetnosti jih bodo likovno opremili, pri urah glasbene umetnosti pa bodo nanje igrali. Možnosti realizacije omenjenega projekta so zato povsem odprte in prepuščene šolam samim.

Projekt cajon se bo izvajal v šolskem letu 2019/20.

Zaključek projekta cajon bo v drugi polovici aprila 2020. V sodelovanju s Slovenskim društvom Carla Orffa se pripravlja srečanje vseh udeležencev Projekta cajon – Cajonmanijo. Rdeča nit prireditve bo, kot že ime pove, cajon. Na srečanju bodo skupine predstavile svoje glasbeno ustvarjanje s cajoni, lahko tudi v kombinaciji z drugimi ritmičnimi inštrumenti (boomwhackers, body percussion, različni bobni …). Na srečanju se bodo izbrali tudi najbolj izvirno okrašeni cajoni in izvedla se bo skupinska skladba. Razpis za Cajonmanijo bo objavljen v začetku januarja 2019.

V času projekta se bo lahko spremljal razvoj cajonov po šolah preko spletne strani www.cajon.si/projekt-cajon/, kjer se bodo objavljali prispevki (fotografije, avdio, video …) in tako bogatili gradivo z idejami in krepili povezanost med sodelujočimi šolami.

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)
DOSTOPNOST