Skoči na glavno vsebino
Select Page

Učenci devetih razredov so v sklopu projekta Krokus obiskali Muzej norosti na Tratah. Namen projekta je, da se spominjamo otroških judovskih žrtev holokavsta, ki se je zgodil v času druge svetovne vojne, seznaniti mlade z genocidom nad Judi ter jih ozaveščati o nevarnostih rasizma in diskriminacije. Sodelovanje v projektu Krokus je primeren način za predstavitev holokavsta mladim ljudem in za dvig ozaveščenosti o nevarnostih rasizma in nestrpnosti. Mladi se začnejo zavedati pomena vključenosti in spoštovanja vseh ljudi, ne glede na njihovo raso, invalidnost, spolno usmerjenost ali versko prepričanje. Pri pouku zgodovine smo obravnavali čas druge svetovne vojne, vsa grozodejstva, ki so se v tem obdobju zgodila ter njihove posledice. Veliko pozornosti smo namenili tudi diskriminaciji in kršenju človekovih pravic.

Z obiskom muzeja smo želeli učencem približati zgode posameznikov, ki so se jim zgodile krivice, ki so doživeli diskriminacijo in so jim bile kršene osnovne človekove pravice. Poudarek je bil na diskriminaciji in na tem kako hitro lahko damo nekomu »nalepko« ali si jo seveda tudi pridobimo.

V zgodovini se je to že prevečkrat zgodilo in prav namen projekta je ozaveščanje mladih, da takšne dogodke preprečimo. V šoli je nastala tudi razstava ob svetovnem dnevu spomina na žrtve holokavsta.

Učiteljica zgodovine, Ana Šnofl

 

Devetošolci smo se 26. 1. 2024 odpravili v Muzej norosti, ki se nahaja na Tratah, tik ob meji z Avstrijo. Na pot do muzeja smo se učenci 9. a in 9. b okoli 8. ure zjutraj podali s šolskima avtobusoma. Kmalu po prihodu smo odšli v notranje prostore gradu. Po vodičkini kratki predstavitvi smo se pogovarjali o načinu življenja ljudi, ki so tam stanovali. Odigrali smo kratko ritmično igro in se odpravili na ogled prostorov, ki so bili zelo hladni in zastareli. Učenci smo se zavedali, da je bilo varovancem tam težko živeti. Videli smo, kje so jedli in spali, ter si ogledali sobo, v kateri so se zadrževale oskrbovalke. Čeprav je bilo življenje oskrbovancev težko, je bilo poskrbljeno za hrano ter streho nad glavo. Zaključili smo z ogledom dvorišča in se potem vrnili v šolo.

 

Jan Lebar, 9. b

(Skupno 15 obiskov, današnjih obiskov 1)
DOSTOPNOST