NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA

V letošnjem letu želimo v Nacionalnem mesecu skupnega branja narediti branje bolj vidno, zato smo za osrednjo temo izbrali branje v javnem prostoru. Kje najraje berete, kadar ne berete v zavetju varnega in zaupnega doma? Kam vzamete s seboj knjigo? Se radi družite ob knjigah – pogovarjate o prebranem ali skupaj berete na glas drug drugemu? Branje v javnem prostoru ustvarja edinstvena okolja, ki navdihujejo in ustvarjajo skupnosti. Omogoča dostop do knjig in informacij izven običajnih prostorov branja. Omogoča pogovor in medsebojno učenje, s čimer se informacije in ideje širijo hitreje. Odpira vrata kritičnemu mišljenju, reševanju problemov, spoštljivi komunikaciji in medsebojnemu razumevanju. Daje občutek varnosti in pripadnosti. Na ta način izboljšuje družbo, krepi demokracijo in gospodarstvo, spodbuja kreativnost in inovativnost.”
(https://nmsb.pismen.si/)
Šolski prostor je kot nalašč za branje, šola pa je tista, ki branje spodbuja. Šolska knjižnica je v letošnjem šolskem letu za vas pripravila več bralnih akcij. V nacionalnem mesecu skupnega branja začenjamo s projektom »BeRead«, aplikacijo v fizični obliki za starejše učence najdete na vratih šolske knjižnice, za mlajše pa v prvem nadstropju na oglasni deski.
Pridite, poglejte, izposodite, berite in všečkajte.
Vabljeni!
Šolska knjižnica
Prvi šolski dan, 2. 9. 2024 (1. – 9. razred)
NPZ 2024/25 Informacije za učence in starše
Marca in aprila 2025 boste, učenke in učenci 3., 6. in 9. razreda osnovnih šol, reševali preizkuse nacionalnega preverjanja znanja (NPZ). Z njimi boste preverili, kako uspešni ste pri doseganju učnih ciljev in standardov znanja. Starši boste na podlagi dosežkov lažje prepoznali otrokova močna področja znanja in tista, kjer bi bilo treba znanje še poglobiti, učitelji in ravnatelji pa bodo z dodatnimi informacijami lažje načrtovali svoje nadaljnje vzgojno-izobraževalno delo.
VABILO NA PRVI ŠOLSKI DAN 2024/2025
Spoštovane učenke in učenci,
upam, da ste si v poletnih počitnicah dobro odpočili in nabrali moči za nov začetek.
V ponedeljek, 2. septembra 2024, pričenjamo novo šolsko leto 2024/2025.
Organizacija pouka na prvi šolski dan:
- Sveta Ana: 8.20 – (3 šolske ure z malico) – 2. do 9. razred
8.20 – 9.05 / zbiranje učencev in učiteljev na ploščadi pred telovadnico (himna, uvodni nagovor), odhod v razrede;
9.10 – 9.55 / razredna ura
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Lokavec (1., 3. in 4. C): 8.20 – (3 šolske ure z malico)
8.20 – 9.05 / razredna ura
9.10 – 9.55 / himna, zastava, uvodni nagovor
9.55 – 10.15 / malica
10.15 – 11.00 / razredna ura
- Sveta Ana: 10.00 – 11.30 (1. razred – v telovadnici)
Ob 10.00 – zbiranje učencev in staršev v telovadnici – roditeljski sestanek 1. razreda
Šolski avtobus:
- relacija v šolo: 7.15 / relacija domov: 11.00
Šolski prevoz – avtobus JAUŠOVEC 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
Šolski prevoz – avtobus TLAKAR 2024_2025 – PRVI ŠOLSKI DAN
OPB – po potrebi, v kolikor bodo učenci ostali v šoli.
V PRIMERU SLABEGA VREMENA UČENCI VSTOPIJO V ŠOLO PRI GLAVNEM VHODU, SE PREOBUJEJO V COPATE, POSPRAVIJO ČEVLJE V OMARICE IN SE NATO ZBEREJO V TELOVADNICI ŠOLE.
Učenci naj s seboj prinesejo šolske copate, beležko, pisalo in šolsko torbo, v katero bodo pospravili učbenike.
ravnatelj, Aleksander Šijanec
Poletne delavnice za otroke
Od 19. do 28.7.2024 v naši občini potekajo različne aktivnosti za občane v okviru praznovanja občinskega praznika.
Nekaj aktivnosti je bilo namenjenih tudi našim najmlajšim. Zbrali smo se v sredo, 24.7. v kuhinji občinske stavbe.
Članice Društva kmečkih žena in deklet smo pripravile druženje ob pripravi jedi in ustvarjanju izdelkov.
Kar 25 učencev se je preizkusilo v peki piškotov, izdelavi zapestnic in magnetkov. Pripravili smo si še okusno kosilo.
Preživeli smo poučno in zanimivo dopoldne.
Nagrajenci projekta odpadkom dajemo novo življenje 2023/2024
Osnovna šola Sveta Ana je dosegla odličen uspeh na natečaju “Odpadkom dajemo novo življenje” in osvojila 2. mesto v kategoriji II. in III. triada OŠ. Iskrene čestitke vsem učencem in mentorjem za njihov trud in ustvarjalnost!
ZDRAVJE V VRTCU V ROŽNATI IGRALNICI
V šolskem letu 2023/24 smo prijatelji iz Rožnate igralnice sodelovali v projektu Zdravje v vrtcu. Letošnja rdeča nit je bila »Besede imajo moč«, ki smo ji sledili s spodbujanjem primerne komunikacije med otroki, s čustvenim opismenjevanjem ter z bralno spodbujevalnimi akcijami (Bralni črviček, izmenjava knjig, obisk pravljičarke v igralnici, obisk v knjižnici). Sicer pa se je dogajalo še marsikaj. V nadaljevanju je na kratko opisanih nekaj dejavnosti, ki smo jih izvajali v okviru tega projekta.
Čustveno opismenjevanje
Otroci so spoznavali, utrjevali, prepoznavali, ubesedili, izražali osnovna čustva: veselje, žalost, strah in jeza. Pot do tega je potekala na več načinov.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Svetovalna delavka Metka Jančar): veselje, žalost.
Delavnica čustvenega opismenjevanja (Polona Muršec Kaučič): strah.
Socialne igre, knjige z aktivnim vključevanjem otrok: Pričaraj nasmeh (Mandl, K.), Rožle je jezen/Rožleta je strah (Aurelie Chien Choe Chine). Prepoznavanje čustev po fotografijah, skušanje prepoznati/ubesediti čustva s pomočjo fotografij, primerov, pogovora, situacij, sestavljanke čustva. Skupna izdelava plakatov, pogovor ob plakatih. Določanje svojih čustev: kako se počutim danes s pomočjo fotografij. Ob koncu vrtčevskega leta pa smo izvajali tudi igre sodelovanja in zaupanja.
S Črtom na vrtu
Črviček Črt (ročna lutka) nas je spremljal na mnogih dogodivščinah, skupaj smo skrbeli tudi za vrtčevske gredice.
Jeseni: puljenje trave, čiščenje gredic, prekopavanje.
Pomlad: sejanje semen v lončke: kumare, bučke, buče. Sajenje zelišč na gredico. Sejanje redkvice in korenčka na drugo gredico. Sajenje paradižnika kumaric in sejanje sončnic na tretjo gredico. Puljenje trave, odnašanje trave, opazovanje rasti rastlin. Opazovanje živali na in ob gredicah.
Pobiranje in uporaba pridelkov: pobiranje zelišč, priprava čaja, sušenje zelišč. Priprava zeliščnega namaza, pobiranje redkvic. Pokušina pridelkov.
Otrok spozna pot od semena do krožnika.
Sovpadajoč s to tematiko, smo se odpravili tudi na obisk na bližnjo kmetijo, kjer smo si lahko ogledali živali, pridelke in delovne stroje ter orodje.
Moja zemlja
Ker smo počeli že druge dejavnosti povezane z zemljo (vrtnarjenje, obisk kmetije), je bilo potrebno nekaj dodati tudi k tematiki skrbi za okolje:
– Lutkovna igra Tri Muhe in Umazan ribnik po knjigi Mojiceje Podgoršek (otroci so pomagali pripraviti rekvizite za lutkovno igro, ter likovno poustvarjali lutkovno igro z izdelavo muh).
– Ločevanje »odpadkov« iz umazanega ribnika v primerne »kante za smeti«.
– Praznujemo zemljin rojstni dan.
– Izmenjava s sosednjo igralnico: vzgojiteljica sosedje igralnice predstavi otrokom knjigo z okoljsko tematiko Nekaj Črnega (Daljvand, R.) ter fizično ločujejo odpadke po koših ter koše označijo.
Od zrna do kruha
V Vrtec smo prinesli električni mlin na kamne in pšenično zrnje iz mlina. Otroci so si ogledali pšenično zrnje ter ga potipali, nato pa so pšenična zrna basali v mlin ter opazovali mletje zrn v moko. Pripravljeni moki so s pomočjo vzgojiteljice dodali še kvas, sol in vodo. Vzgojiteljica je testo zamesila, nato smo ga dali počivati v košaro. Dobro vzhajano testo smo dali v kuhinjo, kjer so nam ga kuharice spekle. Kako je kruh dišal. Mmm, to je bila najboljša malica vseh časov.
Spomladanski pohod
Veliki spomladanski sprehod/pohod je bil v bistvu nek rezultat oz. sklepni dogodek celoletnega prizadevanja za gibanje in dobro počutje v vrtcu.
Pred pohodom sva staršem naročili otroke primerno zaščititi pred soncem s pokrivalom in zaščitno kremo oz. le to prinesti v vrtec. Otroci so prinesli nahrbtnike, plastenke z vodo in primerna obuvala. S seboj smo vzeli sadje za okrepčilo.
Razdalja, ki smo jo prehodili, je bila dobre tri kilometre. In prav vsi otroci so z veseljem in dobro voljo sodelovali in uživali v pohodu. Na sredini pohoda je bil načrtovan postanek, kjer smo na kmetiji enega izmed otrok dobili možnost uporabe sanitarij, ter prostora za malico in počitek med pohodom.
Vadbene ure v telovadnici
Petek je dan za vadbeno uro. Tega se otroci zelo veselijo.
Ob petkih smo imeli možnost koristiti šolsko telovadnico. Ogrevanje, razgibavanje nato pa odvisno od tedna naravne oblike gibanja, tek na znak, gibalne igre, rajalne igre, poligon, igra z žogami, gimnastičnimi obroči, plezanje po rib stolu in še kaj bi se tukaj našlo. Nato pa pospravljanje, umiritev.
Nagrajenci projekta Šolska VRTilnica
Na OŠ Sveta Ana že nekaj let poteka projekt Šolska VRTilnica v mednarodno uveljavljenem programu Eko šole. Letos smo se prijavili na nagradni natečaj Kam gre naš pridelek in bili nagrajeni.
Učenci OŠ Sveta Ana živijo na podeželju, obdani so s čudovito naravo. Da bi le to znali spoštovati, znali izkoristiti naravne danosti, ki nam jih narava ponuja, razvili veščine in pridobili znanja, ki bi jih lahko prenašali tudi na naslednje rodove, sem na šoli želela aktivirati čimveč učencev za sodelovanje v tem projektu.
Med letom smo skrbeli za visoko gredo jagod, dišavnice in zelišča. Iz njih smo pripravljali zeliščna mila, kreme, čajne vrečke, zeliščne bonbon, zeliščne soli, dišavne vrečke in se urili v pripravi najrazličnejših jedi. Izdelki so bogatili stojnice Šolskega sklada, predstavljajo pa tudi šolska darila.
V projektu šolska VRTilnica smo se neizmerno zabavali, bili v naravi in pridobili veliko spretnosti in znanj. Prepričana sem, da kar se otroci naučijo v rani mladosti, jim ostane za celo življenje. Želim si, da je vse to koristna igra, ki lahko tudi staršem olajša marsikatero delo. Eko šole lahko s svojimi programi postanemo še bolj okolju prijazne in vplivamo na učence, zaposlene in celotno lokalno skupnost k bolj odgovornemu ravnanju do okolja. Najpomembneje pa je, da otrokom privzgajamo odnos do vsega, kar jih obdaja in na ta način razvijamo spoštljiv odnos do narave.
Z vsemi temi aktivnostmi , ne samo, da smo začeli ceniti, kar imamo, začeli smo tudi razmišljati, da lahko vsak pripomore delček k mozaiku srečnih in zadovoljnih otrok in učiteljev naše šole. Zadovoljni ljudje pa so kreativni, motivirani za nove ideje.
Želimo si, da bi ideje, ki smo jih razvili, res živele, da bi bili vključeni učenci, njihovi starši in učitelji uspešni promotorji pridobljenih veščin in da bi znali še naprej z roko v roki sodelovati. Naše sporočilo, da nam je mar za okolje, lahko pripomore, da bomo skupaj gradili bolj zeleno in prijaznejše okolje.
Več podrobnosti si lahko ogledate na naslednji povezavi
Nagrajenci nagradnega natečaja Kam gre naš pridelek
Mentorica: Božena Šmirmaul
Zaključna prireditev
Šolsko leto se poslavlja in bližajo se počitnice. Tako smo na OŠ Sveta Ana priredili še zadnjo prireditev, ki smo jo namenili dnevu državnosti in zaključku šolskega leta. Začetek prireditve smo posvetili slovenskemu državnemu prazniku – dnevu državnosti.
Za nami je še eno uspešno leto, zato smo v nadaljevanju prireditve podelili priznanja učencem za izjemen učni uspeh ter priznanja in pohvale za vidnejše rezultate na raznih tekmovanjih – v znanju, spretnostih, športu… Prireditev so popestrili učenci z glasbenimi točkami – igranjem na instrumente, recitacijo, petjem in plesom. Zaključek prireditve nam je popestril glasbeni gost Isaac Palma. Skupaj z njim in latino ritmi smo odplesali v poletne počitnice.
Zahvaljujem se timu za pomoč pri izvedbi zaključne prireditve. Prav tako se zahvaljujem gospodu ravnatelju za pomoč in podporo pri načrtovanju. Hvala vsem mentorjem in mentoricam za odlično pripravljene točke.
Hvala tudi vsem sponzorjem, ki so pomagala pri uresničitvi naših idej: Gradbeni servis Jure Franc s.p., Parketarstvo Marko Perko s.p., Računovodski servis Danica Lončarič s.p., FB Montage Boštjan Fekonja s.p in Strojne instalacije Miran Simonič s.p.
Želimo vam pustolovske počitnice.