Skoči na glavno vsebino
Select Page


23. april je svetovni dan knjig in avtorskih pravic, simbolni dan svetovne literature in promocije branja, ki ga je razglasil Unesco leta 1995. Po vsem svetu potekajo aktivnosti v okviru Noči knjige – dogodka, ko v šolah, knjižnicah in drugod berejo in ustvarjajo.
Tudi na podružnični šoli Lokavec smo obeležili Noč knjige v sodelovanju z organizacijo Amnesty Internacional Slovenije od katere smo v dar prejeli knjigo Tine Perić: Ćrtice. Knjigo smo obravnavali z učenci od 1. do 5. razreda na podružnici in vsebino povezali z našimi čustvi, diskriminacijo in izločenostjo.
Na začetku ure smo izvedli delavnico, kjer so učenci v parih sestavili sestavljanko, na kateri je bila oseba z delno zakritim obrazom. Ob tem so se spraševali zakaj osebe ne vidimo v oči, oziroma so jih prevevali negativni občutki, da je z osebo nekaj narobe.
V nadaljevanju so učenci prejeli kartončke s svojimi imeni, ki so predstavljale osebno izkaznico. Vsi so vedeli kaj je osebna izkaznica in ugotovili, da jo vsi imajo. Povedali smo kaj ta osebni dokument predstavlja in za kaj vse je potreben. Nekaj učencev je od mene prejela kartonček na katerem ni bilo zapisanega njihovega imena. Kartonček je bil prazen. Ti posamezniki so sošolcem opisali svoje občutke ob pogledu na prazen kartonček. Njihovi občutki so bili žalost, razočaranje in nelagodje. V nadaljevanju smo povedali, da kmalu odhajamo na strokovno ekskurzijo in da se je lahko udeležijo učenci, ki imajo osebni dokument, v našem primeru kartonček z imenom. Negativni občutki učencev brez kartončka so bili še večji.
Nato sem na kratko in na način, da so razumeli, predstavila zgodovino nastanka Republike Slovenije in kaj se je ob tem zgodilo določenim ljudem. Skušali smo se vživeti v njihov položaj in ugotovili, da so njihovi občutki razočaranja, žalosti, nelagodja, nemoči še veliko večji kot občutki sošolcev s kartončki brez imena. Poskušali smo poiskati rešitve za te ljudi in prišli do sklepa, da bi pri tem morala država oz. državne institucije priskočiti na pomoč. Tema za te učence je bila zelo zahtevna.
Učencem sem predstavila še knjigo Ćrtice in na kratko povzela vsebino. Le nekaj učencev je že slišalo izraz izbrisani. Povedal so, da so to slišali na televiziji. Učenci so razmišljali o vsebini knjige in se skušali vživeti v položaj glavne osebe.
Dejavnosti, ki smo jih izvedli:
• seznanitev z dnevom in nočjo knjige ter z organizacijo Amnesty International Slovenije in njenim poslanstvom,
• delavnica – sestavi sestavljanko,
• delavnica – igra vlog s kartončki
• predstavitev knjige Ćrtice,
• učenci so razmišljali, se poistovetili in iskali rešitve o položaju izbrisanih,
• razmišljanje in pogovarjanje o svojih čustvih in o čustvih ljudi, ki so jim kršene človekove pravice,
• pogovor o vsebini knjige,
• izmenjava mnenj in pogledov na svobodo, človekove pravice, sodelovanje…
• s pomočjo pogovora smo razvijali strategije za iskanje rešitev, medsebojno sodelovanje in razumevanje,
• pogovor o Splošni deklaraciji človekovih pravic.

Izvajalka dejavnosti Ana Šnofl

(Skupno 9 obiskov, današnjih obiskov 4)

Orodna vrstica za dostopnost