Kot vsako leto smo se tudi v letošnjem pridružili projektu Zdravje v vrtcu. Rdeča nit projekta se je glasila “Počutim se dobro”. Tekom vrtčevskega leta smo izvajali najrazličnejše dejavnosti na obravnavano temo, izpostavljamo naslednje štiri.
VADBENE URE (1x na teden): tekalne igre, spretnosti na tleh – preval naprej, igre z žogo, gibanje s časopisnim papirjem, igre zaupanja in sodelovanja, premagovanje orodij kot ovir, igre hitrosti. Vadbene ure smo izvajali enkrat na teden – vsak četrtkih v naši veliki in dobro opremljeni telovadnici. Vsaka od vadbenih ur je bila skrbno načrtovana in je imela seveda točno določene cilje. Vsebine so bile zelo raznolike in nekaj vadbenih ur smo na željo otrok med letom tudi ponovili (pri tem smo jih malo preoblikovali). Igrali smo se najrazličnejše tekalne in štafetne igre, na zanimive načine premagovali različna orodja, vadili smo veščine z žogo, urili naše ravnotežje, se učili pravilnega prevala naprej, v parih izvajali vaje zaupanja in sodelovanja ipd. Vadbene ure smo popestrili z najrazličnejšimi športnimi rekviziti (obroči, stožci, blazine, skrinje, palice, trampolin, zibajoča se vrv, kolebnice, plezala, razne motorične podlage, igralno padalo …) kot tudi drugimi pripomočki (časopisni papir, slike, škatle …). Pri vadbenih urah sva s pomočnico vzgojitelja zmeraj aktivno sodelovala, se vključevala v dejavnosti, otroke spodbujala, jim pomagala, jih motivirala in sprejemala tudi morebitne njihove ideje ter želje. Veseli naju dejstvo, da smo cilje skoraj vselej dosegli in da smo do tega prišli na otrokom prijazen in zanimiv način. Največje zadovoljstvo pa nama je seveda prinašal viden napredek otrok. Pri nekaterih se je zmanjšal strah pred višino, drugi so izboljšali svojo kondicijo, tretji so se naučili prevala naprej, četrti so dobili boljši občutek za rokovanje z žogo ipd. Prepričana sva, da sva prav vsem prikazala šport kot nekaj prijetnega, veselega, zanimivega in tudi koristnega za naše zdravje.
ISKANJE SKRITEGA ZAKLADA (15.9.2020 in 15.6.2021): Cilji dejavnosti so bili predvsem trije: da otroci na zanimiv način odkrivajo in spoznavajo okolico vrtca, urijo naravne oblike gibanja ter doživljajo veselje in zadovoljstvo ob reševanju ugank in iskanju zaklada. Otroci so takoj ob izhodu iz vrtca našli prvo barvno kuverto, na kateri je bila zapisana uganka. Rešitev so hitro ugotovili in ob tem se je razkrila puščica, katera jih je usmerila na nadaljnjo pot. Tako so otroci na poti iskali barvne kuverte, katere so bile obešene na različne predmete v okolici vrtca. Poleg ugank so kuverte vsebovale tudi gibalne naloge (počepi, poskoki, stoja na eni nogi), štafetni tek in rajalne igre. Vsaka uspešno opravljena naloga je dala namig za pravilno nadaljevanje poti proti zakladu. Otroci so bili zelo motivirani, aktivni, dobro razpoloženi. Vsake nove kuverte so se razveselili in zelo zavzeto opravljali nalogo za nalogo. Na koncu smo prispeli do motoričnega parka, kateri se nahaja v okolici vrtca in tam je zadnja kuverta razkrila, da se zaklad nahaja v neposredni bližini. Otroci so polni elana tekali po parku in iskali to »dragocenost«. Otrok, kateri je zaklad našel, je njegovo vsebino pošteno razdelil med vse vrstnike. Ob koncu vrtčevskega leta smo se ob pogovoru z otroki na kratko spomnili zanimivejših dogodkov iztekajočega se leta in omenjena dejavnost je bila med otroci na vrhu seznama. V ta namen smo jo v mesecu juniju ponovili.
RAZISKOVANJE GOZDA (29.9., 14.10., 16.10. 2020): Otroke sva s kolegico v skupini zmeraj dan pred potepom v gozd z dejavnostjo seznanila, tako da so si lahko s seboj v vrtec prinesli škornje, kar se jim je zdelo zabavno. Najprej smo vsi skupaj ponovili, kako se v gozdu vedemo. Ko smo prispeli v gozd sem otroke seznanil s pojmi, kot so korenine, deblo, listi, iglice, plodovi, gozdni sadeži … Postavili smo se v obliko kroga, zaprli oči in prisluhnili zvokom okoli nas. Potem smo se odpravili na raziskovanje gozda. Med sprehodom smo se večkrat ustavili in se igrali razne igre z naravnimi materiali oziroma predmeti iz gozda. Otroci so iskali storže in z njimi najprej ciljali drevo, nato pa še iz vej narejen kvadrat na gozdnih tleh. Vsak od otrok je poiskal eno vejo, katero so potem preskakovali. Našli smo podrto drevo in hodili po njegovem deblu ter s tem urili ravnotežje. Dobili so tudi nalogo, da prinesejo čim več predmetov, ki jih najdejo. Izbrali smo deset najbolj zanimivih in jih pokrili s krpo. Otroci so po vrsti poimenovali predmet, katerega so si zapomnili. Predmete smo nato dali v vrečo in jih uganjevali še z dotikom. Večkrat smo poudarili pozitivne učinke gozda za okolje in ljudi. Otrokom so bile dejavnost zelo zanimive, bili so sproščeni, radovedni in zelo aktivni.
POHOD (2.6.2021): Otroci so bili nekaj dni pred pohodom seznanjeni z načrtovano dejavnostjo. Aktivnosti so se že zelo veselili in prav vsi so prinesli nahrbtnike s plastenko vode. Takoj po zajtrku smo se odpravili na že težko pričakovani pohod. Vsak od otrok je imel torej svoj nahrbtnik s plastenko vode, s pomočnico vzgojitelja pa sva s seboj vzela tudi posodo narezanega sadja. Pot nas je najprej vodila skozi center našega mesta, nato pa večinoma ob in po gozdu. Otroci so se vedli tako, kot smo se dogovorili. Hodili so najprej hodili v koloni po pločniku, nato pa prosto v skupini po gozdu. Kadar smo opazili kaj zanimivega smo se ustavili. Na travniku in v gozdu smo opazili kar nekaj malih živali, ob bližnjih kmetijah ter pašnikih pa domače živali. Nekje na polovici poti smo na lepi travnati jasi naredili postanek in se tam okrepčali z vodo ter sadjem. V nadaljevanju poti smo med hojo opazovali lepote narave. Pot po gozdu je bila na trenutke zelo strma, a otroke to ni prav nič zmotila, temveč le še bolj motiviralo. Na željo otrok smo naredili še drugi postanek ter se igrali igro »Mačka in miš«. Proti koncu pohoda je nekaj otrok malenkost potarnalo, da jih bolijo noge, a so se prav vsi resnično izkazali s pogumom ter kondicijo.